FAQ

Hvordan betaler jeg i nettbutikken til Kashmina?

Vi er opptatt av at du skal kunne velge den betalingsløsningen som er ønskelig for deg og vi jobber kun med sikre betalingsløsninger. Vi tilbyr følgende løsninger for betaling.

  • Bankkort (VISA, Mastercard)
  • VIPPS
  • Klarna - Få først. Betal senere
  • Klarna - Del opp betalingen

Beløpet reserveres og trekkes i det varen sendes fra oss til deg. Dette er i tråd med Forbrukertilsynets regelverk. For mer informasjon, se www.forbrukertilsynet.no

 

Hvem sender dere med og hva koster frakten?

Vi har avtale med Postnord og DHL. Postnord plukker ut alle utgående pakker hos oss og kjører til kundens nærmeste lokale utleveringssted/post i butikk. Vi har fri frakt ved bruk av Postnord (standard levering).
DHL «helt hjem» er en raskere løsning for deg som ønsker pakken levert hjem. Fraktkostnaden er 150 kr.

 

Hvor lang tid tar frakten?  

Vi er opptatt av at pakkene blir pakket og sendt med Postnord eller DHL fortløpende.
Postnord tar 1- 2 virkedager.
DHL "helt hjem" leveres fra dagen du bestiller (bestill før kl 10.00) til innen utgangen av neste arbeidsdag.

 

Har dere fri retur?

Vi har dessverre ikke fri retur. Når pakken skal sendes i retur anbefaler vi å sende med sporing (gjerne Norgespakke) tilbake til Kashmina. Du har ansvaret for pakken frem til den er tilbake hos oss.

Returadresse:
Kashmina AS
Torget 1
1440 Drøbak

 

Jeg ønsker å returnere. Hva gjør jeg?

Du skal være trygg på ditt kjøp hos oss. Vi opererer med standard forbrukerkjøpsreglement på retur, med 30 dagers full retur- og bytterett, med penger tilbake.

Vi anbefaler å kjøpe returporto med sporing slik at ikke pakken blir borte i postgang (dette kjøpes rimeligst via posten.no.)

Vi trenger kvittering/ ordrenummer av ditt kjøp.
Dersom du ønsker å bytte vare, noter ønsket produkt, farge og størrelse.
Ønsker å returnere en gave uten å bytte får du en rabattkode med beløpet på varen du leverer inn. Denne rabattkoden kan brukes ved kjøp i nettbutikken eller i vår pop-up shop. Det er ingen begrensning i tid på rabattkoden.
Ønsker du å ta i bruk angreretten er det opprinnelig betaler som må gjøre dette. Beløpet blir refundert til betalingskortet benyttet ved kjøpet etter at varen er returnert til Kashmina

Ønsker du å bytte en vare returnerer du varen til:
Kashmina AS
Torget 1
1440 DRØBAK

Les mer her:
https://www.kashmina.no/pages/bytte-og-retur
https://www.kashmina.no/pages/kjopsbetingelser

 

Hvem kontakter jeg når man har mottatt en vare med produksjonsfeil?

Dersom du, mot formodning, har mottatt en vare med produksjonsfeil, ta kontakt med oss via: kundeservice@kashmina.no. Send gjerne dokumentasjon/ bilde av feilen.

 

Hva er kashmir og hvor blir det produsert?

Ekte kashmirull er de fine underhårene i pelsen til kashmirgeita, et dyr som lever i fjellområdene i Kashmir mellom Kina, India og Pakistan. På grunn av de kalde vintrene i fjellene har kashmirgeita utviklet underpels av særdeles tynne hårfibre, som virker isolerende og holder dyret varmt selv under svært lave temperaturer.
Les mer om kashmir her. https://www.kashmina.no/pages/om-kashmirull

 

Hva er egenskapene til kashmir?

Egenskaper som kjennetegner produkter i 100% kashmirull er at de er særdeles varmende og isolerende når det er kjølig, mens om sommeren tilpasser seg kroppens temperatur og virker svalende. 

Les mer her: https://www.kashmina.no/pages/om-kashmirull

 

Vil kashmir nuppe, og hva kan jeg gjøre?

I likhet med annen ull nupper også kashmirullen noe, og da i begynnelsen. Vi må nok dessverre akseptere at det alltid vil oppstå noe nupping når man har strikkede plagg av naturfiber.
Det skyldes de korteste hårfibrene i garnet kommer ut, ved første slitasje. Nuppene må man forsiktig plukke bort. Ikke klipp, barber eller annet - da kutter du over fibre og lager nye nupper, som kommer ut neste gang. Forsiktig dra bort nuppene etter bruk, og gjerne før første vask. Du vil oppleve etter første vask at ullen har satt seg enda bedre og nuppingen avtar.

 

Hvor ligger deres fabrikker og hvordan er produksjonen?

Vi jobber hele tiden for mest mulig bærekraftig produksjon. Dreier seg om å tørre å spørre, stille krav og å ta riktige beslutninger. I vårt arbeid for å få mer kontroll over egen produksjon har vi utarbeidet en standard som vi legger til grunn når vi velger leverandører og samarbeidspartnere.
Les mer her: https://www.kashmina.no/pages/i-pakt-med-naturen

 

Hvor ligger deres butikker?

Vi har to brandstore 

Brandstore OSLO: Prinsens gate 22
Brandstore DRØBAK: Torggata 1

 

Se åpningstider her: https://www.kashmina.no/pages/vare-butikker