F A Q

GENERELT

Kashmir er de fine underhårene i pelsen til kashmirgeita. Kashmir er den fineste, mest eksklusive ullen på markedet.

Normal leveringstid hos oss er 2-4 virkedager.

Kashmirplagg må håndteres skånsomt.

- Du kan fint vaske plaggene dine på et skånsomt program i vaskemaskin, med vaskemiddel ment for ull.

- Plaggene skal tørkes flatt, aldri hengende.

- Vi anbefaler å steame plaggene fremfor å stryke dem.

- Kashmirplagg bør brettes, ikke henge på kleshengere.

Les mer om behandling av kashmirull her

I likhet med annen ull nupper også kashmirullen noe, og da i begynnelsen. Vi må nok dessverre akseptere at det alltid vil oppstå noe nupping når man har strikkede plagg av naturfiber.

Les mer om vedlikehold her.

Det skyldes de korteste hårfibrene i garnet kommer ut, ved første slitasje. Nuppene må man forsiktig plukke bort. Ikke klipp, barber eller annet - da kutter du over fibre og lager nye nupper, som kommer ut neste gang. Forsiktig dra bort nuppene etter bruk, og gjerne før første vask. Du vil oppleve etter første vask at ullen har satt seg enda bedre og nuppingen avtar.

Les mer om behandling av kashmirull her

Vi har to faste brandstores og ulike pop-up shops gjennom året.

Brandstore OSLO:
Prinsens gate 22a

Brandstore DRØBAK:
Torggata 3

Se åpningstider her

LEVERING

Normal leveringstid hos oss er 2-4 virkedager.

Normal leveringstid hos oss er 2-4 virkedager. Leveringstidene kan påvirkes av blant annet vær, høysesong og høytider. Dersom bestillingen din ikke er blitt levert innenfor dette tidsrommet kan du kontakte vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no

Ja. Når du bestiller hos oss så får du en sporingslenke tilsendt på e-post. Du vil også få muligheten til å spore pakken din gjennom posten appen.

Du vil få en e-post fra oss når pakken din er blitt sendt fra vårt lager.

Vi tilbyr leveranser med Bring, posten eller PostNord:

  • Pakke til hentested PostNord (49 NOK)
  • Pakke til hentested Bring (99,-)
  • Pakke levert hjem med posten  (179,-)

Pakker som ikke hentes ut blir automatisk sendt i retur tilbake til oss. Uavhentede pakker belastes med kr 200,- for å dekke fraktkostnader.

Kontakt vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no, så hjelper vi deg med dette.

MIN BESTILLING

Vi prøver å sende din bestilling innen 24 timer. Utsendelse fra vårt lager skjer klokken 09:00 og 14:00 hver dag.

Kontakt vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no, så hjelper vi deg med dette.

Du kan kun kansellere bestillingen din hvis den ikke er blitt prosessert enda. Send oss en e-post raskt etter bestillingen, men dette er ikke noe vi kan garantere.

Hvis din bestilling enda ikke er blitt sendt fra vårt lager så kan vi hjelpe deg med dette. Har den blitt sendt fra oss må du kontakte fraktselskapet.

Har det gått mer enn 4 virkedager så kan du kontakte kundeservice her.

Du får dessverre ikke endret betalingsmåte etter at kjøpet er gått gjennom hos oss.

Det skjer heldigvis svært sjeldent, men dersom det skjer så kan du kontakte vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no, så hjelper vi deg med dette.

RETUR

  • Produktet du returnerer skal fremdeles ha opprinnelige lapp/tag. Det må ikke være brukt eller vasket.

  • Pakk produktet inn i originalemballasjen.

  • Legg ved utfylt returskjema. Dette ligger vedlagt i pakken.

  • Klistre på den selvklebende returetiketten som ligger vedlagt i pakken. Leverer den på ditt nærmeste pakkeleveringssted. Husk å be om kvittering på innlevert retur. Retur koster 110,-.

  • Mangler du returetiketten kan du ta kontakt med oss, og vi sender en ny på mail. Alternativt frankerer du pakken selv. Send gjerne med sporing (Norgespakke) tilbake til oss. Husk at du står ansvarlig for pakken frem til den er levert tilbake til oss.

  • Legg ved utfylt retursskjema. Dette skjemaet ligger også vedlagt i pakken din. 

  • Vi returnerer penger til din konto straks pakken er mottatt i retur. Det kan ta opp til 14 dager før du har penger tilbake på konto


RETURADRESSE:
Kashmina AS
c/o Directhouse Arendal AS
Postboks 19
4855 Froland

Kontakt vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no, så hjelper vi deg med dette.

Kontakt vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no, så hjelper vi deg med dette.

Det er en behandlingstid på 2 uker etter at vårt lager har mottatt din retur. Behandlingstiden kan variere, men er vanligvis raskere enn 2 uker.

Behandlingstiden kan variere grunnet høytider og høysesong.

Dersom du, mot formodning, har mottatt en vare med produksjonsfeil, ta bilde av plagget og ta kontakt med oss via: kundeservice@kashmina.no

REPARASJON - INNTIL 1 ÅR GRATIS

VI REPARERER FØLGENDE GRATIS I INNTIL 1 ÅR:

  • Søm som har gått opp
  • Sy i knapper
  • Reparere glidelås

Retur koster 135,- om du benytter deg av vedlagt returlabel som du mottar i din levering.

BETALING OG TILBAKEBETALING

Dette ser du i ordrebekreftelsen din som er sendt på e-post.

Du får dessverre ikke endret betalingsmåte etter at kjøpet er gått gjennom hos oss.

Kontakt vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no, så hjelper vi deg med dette.

Hos oss kan du betale med:

- Vipps.
- Klarna - få først, betal senere.
- Klarna - del opp betalingen
- Bankkort (Visa, Mastercard).

Det er en behandlingstid på 2 uker etter at vårt lager har mottatt din retur. Behandlingstiden kan variere, men er vanligvis raskere enn 2 uker.

Behandlingstiden kan variere grunnet høytider og høysesong.

Kontakt vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no, så hjelper vi deg med dette.

Fakturaen din finner du i klarna appen eller på e-post.

Kontakt vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no, så hjelper vi deg med dette.

GAVEKORT OG RABATTKODE

  • Legg varer i handlekurven på vanlig måte. Merk at for at rabattkoden skal virke så må varene du legger i handlekurven gjelde for den rabattkoden

  • Gå videre til utsjekk / check out. Knappen heter "Betaling"

  • På mobil må du først fylle inn personlig info og adresse og gå videre før du kommer til feltet der du kan legge inn rabattkoden. På desktop finner du feltet for rabattkoden på samme side som der du fyller inn personlig info

  • Tast inn rabattkoden og klikk knappen "Bruk" eller pil-knapp så vil bestillingen oppdateres og du skal se rabatten på ordresammendraget

Kjøper du gavekort i butikk, vil du få et fysisk gavekort. Gavekort kjøpt i butikk kan kun brukes i butikk og motsatt. Ønsker du bruke gavekortet online/ i butikk kan du kontakte vår kundeservice. Online er gavekortet digitalt som blir tilsendt på mail.

Gavekortet blir tilsendt på mail, og inneholder en kode som du legger ved som rabattkode ved utsjekk. Gavekort kan også printes ut.

Kontakt vår kundeservice på: kundeservice@kashmina.no, så hjelper vi deg med dette.

Det er ingen tidsbegrensning på våre gavekort.

Gavekortkoden kan brukes flere ganger inntil beløpet er brukt opp.

PRODUKTER

Du finner våre kashmirplagg i våre brandstores, på miinto.no og på Gardermoen flyplass. Snart finner du oss også på Flesland og Stavanger flyplass!

Kashmirplagg må håndteres skånsomt. Les mer her.

- Du kan fint vaske plaggene dine på et skånsomt program i vaskemaskin, med vaskemiddel ment for ull.
- Plaggene skal tørkes flatt, aldri hengende.
- Vi anbefaler å steame plaggene fremfor å stryke dem.
- Kashmirplagg bør brettes, ikke henge på kleshengere.

Ikke heng opp plaggene dine i klesskapet. Vi anbefaler å brette dem i en skuff eller i en oppbevaringsboks. Mot møll anbefaler vi møllkuler av sedertre der du oppbevarer kashmiren din, så holder de seg unna.

Kontakt oss

Dette nettstedet er beskyttet av hCaptcha, og hCaptchas personvernerklæring og vilkår for bruk gjelder.