FAQ

Hvordan betaler jeg i nettbutikken til Kashmina?

Vi er opptatt av at du skal kunne velge den betalingsløsningen som er ønskelig for deg og vi jobber kun med sikre betalingsløsninger. Vi tilbyr følgende løsninger for betaling.
  • Bankkort (VISA, Mastercard)
  • VIPPS
  • Klarna - Del opp betalingen

Beløpet reserveres og trekkes i det varen sendes fra oss til deg. Dette er i tråd med Forbrukertilsynets regelverk. For mer informasjon, se www.forbrukertilsynet.no

P
røv kashmiren hjemme før du betaler.

 

Hvem sender dere med og hva koster frakten?

Vi har avtale med Bring og DHL. Bring plukker ut alle utgående pakker hos oss og kjører til kundens nærmeste lokale utleveringssted/post i butikk eller hjemlevering om du velger det. Vi har fri frakt ved bruk av Bring/Posten til hentested (standard levering).

DHL «helt hjem» er en løsning for deg som ønsker pakken levert hjem. Fraktkostnaden er 150 kr.
 

Hvor lang tid tar frakten?

Vi er opptatt av at pakkene blir pakket og sendt med Bring eller DHL fortløpende.

Bring tar 1- 3 virkedager.

DHL "helt hjem" leveres fra dagen du bestiller (bestill før kl 10.00) til innen utgangen av neste arbeidsdag.

 

Har dere fri retur?   

Vi har fri frakt men dessverre ikke fri retur. Retur koster 89,-

Når pakken skal sendes i retur anbefaler vi å sende med sporing (gjerne Norgespakke) tilbake til Kashmina. Du har ansvaret for pakken frem til den er tilbake hos oss.

Returadresse:

Kashmina AS
c/o Directhouse Arendal AS
Postboks 19
4855 Froland

Jeg ønsker å returnere. Hva gjør jeg?

Du skal være trygg på ditt kjøp hos oss. Vi opererer med standard forbrukerkjøpsreglement på retur, med 30 dagers full retur- og bytterett, med penger tilbake.

Vi anbefaler å kjøpe returporto med sporing slik at ikke pakken blir borte i postgang (dette kjøpes rimeligst via posten.no.)

Vi trenger kvittering/ ordrenummer av ditt kjøp.

Dersom du ønsker å bytte vare, noter ønsket produkt, farge og størrelse.

Ønsker du å returnere en gave uten å bytte får du en rabattkode med beløpet på varen du leverer inn. Denne rabattkoden kan brukes ved kjøp i nettbutikken eller i vår pop-up shop. Det er ingen begrensning i tid på rabattkoden.

Ønsker du å ta i bruk angreretten er det opprinnelig betaler som må gjøre dette. Beløpet blir refundert til betalingskortet benyttet ved kjøpet etter at varen er returnert til Kashmina

 

Ønsker du å bytte en vare returnerer du varen til:

Kashmina AS
c/o Directhouse Arendal AS
Postboks 19
4855 Froland


Les mer her om bytte og retur
Les mer her om kjøpsbetingelser

 

Hvem kontakter jeg når man har mottatt en vare med produksjonsfeil?

Dersom du, mot formodning, har mottatt en vare med produksjonsfeil, ta kontakt med oss via: kundeservice@kashmina.no. Send gjerne dokumentasjon/ bilde av feilen.


Jeg har en rabattkode. Hvordan får jeg brukt den?

- Legg varer i handlekurven på vanlig måte. Merk at for at rabattkoden skal virke så må varene du legger i handlekurven gjelde for den rabattkoden
- Gå videre til utsjekk / check out. Knappen heter "Betaling"
- På mobil må du først fylle inn personlig info og adresse og gå videre før du kommer til feltet der du kan legge inn rabattkoden. På desktop finner du feltet for rabattkoden på samme side som der du fyller inn personlig info
- Tast inn rabattkoden og klikk knappen "Bruk" eller pil-knapp så vil bestillingen oppdateres og du skal se rabatten på ordresammendraget



Hva er kashmir og hvor blir det produsert?

Ekte kashmirull er de fine underhårene i pelsen til kashmirgeita, et dyr som lever i fjellområdene i Kashmir mellom Kina, India og Pakistan. På grunn av de kalde vintrene i fjellene har kashmirgeita utviklet underpels av særdeles tynne hårfibre, som virker isolerende og holder dyret varmt selv under svært lave temperaturer.

Les mer om kashmir her. 

 

Hva er egenskapene til kashmir?

Egenskaper som kjennetegner produkter i 100% kashmirull er at de er særdeles varmende og isolerende når det er kjølig, mens om sommeren tilpasser seg kroppens temperatur og virker svalende. 

Les mer om kashmirull her

 

Vil kashmir nuppe, og hva kan jeg gjøre?

I likhet med annen ull nupper også kashmirullen noe, og da i begynnelsen. Vi må nok dessverre akseptere at det alltid vil oppstå noe nupping når man har strikkede plagg av naturfiber.

Det skyldes de korteste hårfibrene i garnet kommer ut, ved første slitasje. Nuppene må man forsiktig plukke bort. Ikke klipp, barber eller annet - da kutter du over fibre og lager nye nupper, som kommer ut neste gang. Forsiktig dra bort nuppene etter bruk, og gjerne før første vask. Du vil oppleve etter første vask at ullen har satt seg enda bedre og nuppingen avtar.

Les mer om behandling av kashmirull her

 

Hvor ligger deres fabrikker og hvordan er produksjonen?

Vi jobber hele tiden for mest mulig bærekraftig produksjon. Det dreier seg om å tørre å spørre, stille krav og å ta riktige beslutninger. I vårt arbeid for å få mer kontroll over egen produksjon har vi utarbeidet en standard som vi legger til grunn når vi velger leverandører og samarbeidspartnere.

Les mer om vår bærekraftige produksjon her

 

Hvor ligger deres butikker?

Brandstores:
Brandstore OSLO: Prinsens gate 22a
Brandstore DRØBAK: Torggata 3
 
Se åpningstider her